Deschiderea ofertelor din cadrul licitatiei de constructie a autostrazii Comarnic-Brasov, cel mai mare proiect de infrastructura care se afla in prezent in pregatire, va fi amanata din nou pana pe 5 ianuarie, iar structura comisiei dupa schimbarea guvernului este incerta.
Ministerul Transporturilor a anuntat luna trecuta ca va deschide pe 15 decembrie ofertele finale pentru acest proiect, cu o valoare estimata de circa 3,3 mld. euro, care ar trebui sa fie primul proiect major de infrastructura realizat in cadrul unui parteneriat public-privat.
"Consortiile care participa la licitatie ne-au solicitat sa prelungim perioada de pregatire a ofertelor. In urma clasificarilor este nevoie de pregatirea unor materiale suplimentare si am decis sa deschidem ofertele pe 5 ianuarie in loc de 15 decembrie", a declarat pentru ZF Septimiu Buzasu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si sef al comisiei care se ocupa de licitatia pentru autostrada Comarnic-Brasov. Dupa schimbarea guvernului, preconizata pentru 22 decembrie, comisia ar putea fi inlocuita, situatie care ar putea periclita evolutia licitatiei si ar putea conduce chiar la reluarea ei. "Nu stiu ce se va intampla cu comisia dupa alegeri", a precizat Buzasu.
In prima faza a licitatiei, etapa de precalificare, au participat 12 consortii din care au fost selectate patru pentru a depune oferta finala. Primul consortiu este format din companiile Astrada Concessions, Strabag, Egis si Eurovia Housing&Contructions. A doua asociere este CAP Consortium Autostrada Prahova, alcatuita din firmele Colas SA, Bouygues Travaux Publics, DTP-Terrassement SA si Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT. Al treilea consortiu reuneste companiile Vinci Concessions-Aktor, Concessions-Vinci Construction Grands Projets-Aktor, iar cel de-al patrulea este consortiul cu denumirea Austrada A3 Comar