Asociatia Europeana a Operatorilor Low-cost (ELFAA) critica decizia Autoritatii Aviatiei Civile din Polonia de a permite tarifele mari pentru serviciile de navigatie si ineficienta in cadrul Agentiei de Servicii pentru Navigatie (PANSA).Mai mult, ELFAA s-a pronuntat impotriva politicii de divizare artificiala a teritoriului polonez in doua zone tarifare pentru terminalele de navigatie: Varsovia si restul aeroporturilor.Transportatorii aerieni low-cost detin o cota de 35% din traficul civil intra
Asociatia Europeana a Operatorilor Low-cost (ELFAA) critica decizia Autoritatii Aviatiei Civile din Polonia de a permite tarifele mari pentru serviciile de navigatie si ineficienta in cadrul Agentiei de Servicii pentru Navigatie (PANSA).
Mai mult, ELFAA s-a pronuntat impotriva politicii de divizare artificiala a teritoriului polonez in doua zone tarifare pentru terminalele de navigatie: Varsovia si restul aeroporturilor.
Transportatorii aerieni low-cost detin o cota de 35% din traficul civil intra-european si peste 50% din traficul civil aerian din Polonia.
Potrivit unui comunicat al ELFAA, aceasta politica duce la tarife exorbitante pe zoloti), in timp ce aeroportul din Varsovia beneficiaza de un avantaj competitional, cu un tarif de 610 zloti.
"Decizia luata nu rezolva problemele fundamentale cu care se confrunta serviciile de navigatie aeriana in Polonia, anume costurile ridicate si ineficienta activitatii PANSA. In luna ianuarie a.c., tarifele de navigatie pentru aeroporturile Szczecin, Bydgoszcz, Poznan, Wroclaw, Lodz si Rzeszow au crescut cu 960%, iar in Gdansk, Krakow si katowice au crescut cu 388%. Acest lucru a dus la cresterea cu opt milioane de euro anual a costurilor de navigatie aeriana pentru membrii ELFAA din regiune", a declarat secretarul general al Asociatiei, John Hanlon.
Acesta a prec