Oraşul îşi schimbă look-ul datorită magazinelor de lux care au apărut în centrul istoric. Boltele semnate de designeri italieni, candelabrele unicat şi canapelele de epocă îi atrag pe timişoreni la cumpărături. Fostele magazine cu iz comunist au fost redecorate şi se întrec în oferte preţioase pentru timişoreni. În spatele vitrinelor ample se ascund haine semnate de cele mai renumite case de modă, aduse special din Italia sau Franţa.
Fiecare obiect de îmbrăcăminte sau accesoriu are locul lui în magazin, pentru ca potenţialii cumpărători să îl poată observa cu atenţie. „Timişorenii merită, măcar în miniatură, un Champs Elysees plin de magazine de lux”, a spus Cristina Ilie, proprietar Brand’s Boutique.
Împreună cu asociata sa, Cristina a investit peste 60.000 de euro în amenajarea spaţiului în care sunt expuse haine semnate Prada, Gucci, Dolce & Gabbana sau Galliano. „Clienţii care au umblat mult prin străinătate aleg simplitatea Prada, în timp ce timişorenii pasionaţi de piaţa locală aleg stilul
expansiv de la Versace”, a explicat tânăra proprietară. Deşi speriaţi de criza economică, bănăţenii nu se tem să investească în produse de calitate. „Oamenii încep să considere că o haină bună este mai mult decât un răsfăţ”, a adăugat Cristina.
În preajma Revelionului, timişorencele pot alege rochii semnate Roberto Cavalli, care costă 1.600 de lei, Galliano, în valoare de 2.400 de lei sau D&G, de 3.300 de lei. Cei mai pretenţioşi cumpărători sunt, totuşi, timişorenii. „Bărbaţii din zonă sunt metrosexuali şi foarte vanitoşi. Ştiu exact ce vor, ce creatori şi ce materiale”, a spus Cristina Ilie.
Opţiunea de cumpărător personal
Proprietarele magazinului aleg singure obiectele din mătase, dantelă sau piele pe care le aduc în Timişoara. Dacă un client vede un articol într-o revistă şi îl vrea cu