Potrivit raportului global publicat de PricewaterhouseCoopers (PwC), perceptia conform careia noua generatie de angajati, „Generatia Mileniului” - persoanele care au intrat pe piata fortei de munca incepand cu anul 2000 - nu este loiala si va respinge metodele de lucru traditionale este un mit.
Rezultatele studiului arata ca, desi oportunitatile pietei internationale si implementarea unor programe de responsabilitate corporatista sunt esentiale pentru Generatia Mileniului, reprezentantii acesteia se asteapta sa lucreze in principal la birou, cu un program de lucru regulat si sa nu-si schimbe des angajatorul de-a lungul carierei.
Absolventii din Romania urmeaza de regula tendintele internationale in ceea ce priveste dorintele lor legate de climatul si conditiile de munca. Cu toate acestea, situatia macroeconomica a tarii tinde sa influenteze opiniile lor asupra aspectelor ce ii caracterizeaza pe actualii si viitorii angajatori.
„Una dintre aceste influente se regaseste in atitudinea lor referitoare la evaluarea beneficiilor, in timp ce pentru primele doua pozitii absolventii romani se incadreaza in tendinta manifestata de restul esantionului la capitolul training & dezvoltare si bonusuri, pe locul trei la romani se plaseaza accesul la credite cu dobanzi preferentiale, servicii medicale private gratuite si masina de serviciu, in timp ce restul esantionului se orienteaza catre programul de lucru flexibil”, a declarat Ruxandra Stoian, Director Servicii de Consultanta in Resurse Umane, PwC Romania.
80% dintre respondentii romani considera ca, pe parcursul carierei lor profesionale, vor schimba doar intre doi si cinci angajatori, un procentaj semnificativ mai ridicat decat in cazul majoritatii tarilor participante si mai ridicat decat media intregului esantion, respectiv 75%. In ceea ce priveste raspunsul referitor la cariera dorita, 84% dintre roma