Comercianţii şi autorităţile se întrec în promisiuni pe care le respectă cu greu. Startul ţepelor a fost dat de inaugurarea barajului de pe Argeş, care nu este deocamdată util nimănui, şi s-a continuat cu un outlet scump şi o pârtie fără zăpadă. Majoritatea lansărilor de mari centre comerciale, precum şi inaugurările anunţate de primarii Capitalei şi realizate doar pe jumătate i‑au dezamăgit pe bucureşteni.
Lanţul inaugurărilor a început pe 4 decembrie cu deschiderea barajului de la Ogrezeni, pe râul Argeş, care se dorea a fi cea de-a treia sursă de alimentare cu apă a Capitalei.
Autoritatea Naţională “Apele Române” s-a grăbit însă cu declaraţiile, pentru că apa din baraj nu va ajunge la robinetele bucureştenilor nici măcar în următorii 10 ani.
“Deocamdată, noi avem un produs, dar nu şi un client”, a spus Dumitru Ciucă, expert tehnic baraje în cadrul Administraţiei Naţionale Apele Române.
Outlet cu reduceri reduse
Asocierea preţurilor mici cu magazinele de tip outlet a dispărut din mintea bucureştenilor odată cu inaugurarea, şi aceea amânată, de pe 5 decembrie, a Fashion Outlet Centre, de la periferia cartierului Militari.
Într-un astfel de centru comercial ar trebui să se vândă produse de firmă din colecţiile vechi, la preţuri cu până la 70% mai mici decât în magazinele obişnuite.
“Preţurile sunt chiar mai mari decât la outleturile din Ungaria şi Austria”, a spus la deschidere Tatiana Anton, o clientă.
Uite pârtia, nu-i zăpada!
Un alt fiasco a fost şi sâmbăta trecută, la deschiderea “primei pârtii de schi din Capitală”. Primarul sectorului 4, Cristian Popescu-Piedone, i-a aşteptat pe bucureşteni în Parcul Tineretului cu o pârtie plină de noroi, în loc de una cu zăpadă.
Chiar şi aşa, câţiva oameni care mai sperau că va veni zăpada şi