Deciziile sale au pus România pe harta de retail a Europei. Ali Ergun Ergen, CEO Băneasa Shopping City, a venit în România într-o zi ploiasă de primăvară, ca parte a echipei tehnice a primului centru de cumpărături de pe piaţa autohtonă, Bucureşti Mall. La scurt timp, s-a instalat la conducerea acestuia. De atunci, a lansat încă două proiecte de tip mall, Plaza România, aflat în portofoliul companiei Anchor şi Băneasa Shopping City, parte a proiectului imobiliar din Nordul Capitalei, Băneasa. Are 37 de ani şi este managerul cu cea mai vastă experienţă în managementelul centrelor comerciale de pe piaţa românească. Zece ani i-au fost suficienţi expatului de origine turcă să inducă românilor dependenţa de centrele de cumpărături. Deciziile lui au influenţat cursul unei pieţe, care în ultimii ani a atras investiţii de miliarde de euro.
Liderul boardului director al primului complex de tip mall din România, Bucureşti Mall, conduce acum cel mai mare proiect de pe piaţa de profil, Băneasa Shopping City.
Copilăria centrelor de cumpărături româneşti
Şi-a ghidat drumul din imobiliarul românesc după un singur motto. Fiecăruia dintre cele trei proiecte (Bucureşti Mall, Plaza România şi Băneasa Shopping City) la al căror succes a contribuit, a vrut să îi ofere o personalitate distinctă. În România a venit pentru a-şi ajuta prietenii de la Anchor Group, care atunci deschideau primul mall de pe piaţa locală.
„Dacă ai compara piaţa de retail din România de acum zece ani cu cea din prezent, diferenţa ar fi ca cea dintre culorile alb şi negru”, îşi aminteşte Ergen. Pe atunci, retailul era concentrat cu precădere în Capitală, dar nu exista nici măcar un centru modern de cumpărături.
Piaţa era formată din câteva magazine învechite situate pe prea puţine străzi centrale. Aproape niciun retailer internaţional nu avea