Ocolitoarea va permite realizarea traseului dintre Vama Borş şi oraşele din centrul Ardealului, cu evitarea municipiului. Primul tronson al centurii, între Bulevardul Ştefan cel Mare şi Calea Sântandreiului, a fost dat în folosinţă ieri. Deşi părea imposibil, având în vedere experienţa altor lucrări de infrastructură, ieri s-a dat în folosinţă primul tronson al centurii orădene, care a fost lărgit parţial la patru benzi. Când va fi finalizată ocolitoarea va permite evitarea centrului Oradiei în drumul de la Vama Borş spre Cluj.
„Era normal să se respecte termenul”
Pe porţiunea de centură dintre Bulevardul Ştefan cel Mare şi Calea Sântandreiului, în lungime de 3,6 km, au fost efectuate, din luna iulie, lucrări de introducere a canalizării, reţelelor de apă şi subtraversare a conductelor termice, după care s-au realizat carosabilul şi sensurile giratorii.
„Era normal ca lucrarea să fie încheiată la termenul promis, 15 decembrie, deoarece a fost altfel coordonată şi organizată. Am avut un singur constructor, nu doi sau trei ca la alte artere reabilitate, ceea ce a fost mult mai bine” spune viceprimarul Gheorghe Carp, coordonatorul lucrărilor.
Extinderea continuă
Pentru ca beneficiarii, Compania de Apă Oradea şi Ministerul Transporturilor, să poată recepţiona lucrarea la timp, firma constructoare, Selina Invest, şi-a extins programul de lucru la trei schimburi, pe timpul verii. Pe strada Densuşianu, centura va avea, până în primăvară, doar stratul de binder, pe care se poate circula însă în condiţii bune.
Odată cu încheierea sezonului rece, se va turna şi covorul asfaltic, activitate care nu ar trebui să dureze mai mult de câteva săptămâni. Extinderea şi lărgirea şoselei de centură vor continua în 2009, cu construirea celui de-al doilea pod peste Crişul Repede şi lărgirea pe tronsonul