Codul etic pentru publicitatea adresata copiilor referitoare la produsele alimentare stabileste un set de norme etice generale. Aceste norme vor fi adoptate voluntar si la nivel national de catre toti cei care sunt implicati in procesul de promovare catre copii a produselor alimentare.
La ora actuala, alimentatia zilnica a copiilor se axeaza preponderent pe un regim alimentar cu un exces de calorii, grasimi saturate, grasimi hidrogenate, zahar si sare. De asemenea, copiii consuma prea putine fructe, legume, cereale si vitamine. Prin urmare, ne confruntam cu rate ridicate ale obezitatii, avand complicatiile specifice, si boli in general. Alegerile nutritionale pe care le fac parintii si copiii depind de numerosi factori. Studiile arata ca unul dintre acesti factori poate fi publicitatea adresata copiilor, care le poate influenta alegerile si ii poate incuraja sa-si determine, la randul lor, parintii sa le cumpere anumite produse. Companiile semnatare ale acestui cod s-au dedicat publicitatii responsabile a alimentelor si bauturilor nealcoolice pentru a sustine eforturile parintilor de a promova un stil de viata sanatos.
Ca atare, aceste companii accepta sa adere la respectivele angajamente in Romania, care se conformeaza urmatoarelor criterii minime: nu se va face publicitate catre copii sub 12 ani la produsele alimentare, exceptand produsele care indeplinesc criterii nutritionale specifice bazate pe dovezi stiintifice acceptate si/sau ghiduri nutritionale nationale si internationale. In sensul acestei initiative, "publicitatea adresata copiilor sub 12 ani" inseamna publicitatea in cadrul unui program cu o audienta formata din minimum 50% copii in varsta de pana la 12 ani; nu se vor efectua comunicari referitoare la produse in scoli primare, exceptand cazul in care se cere in mod specific sau se stabileste cu administratia scolii in scopuri