Reiner Exel, directorul general al retelei de magazine MiniMax Discount, prognozeaza dublarea cotei de piata a retailerilor cu discount pana in 2010, pe fondul migrarii consumatorilor catre acest tip de magazine.
"Cred ca cel tarziu in 2010, segmentul discounterelor va ajunge la 8-10% din piata bunurilor de larg consum din Romania. In conditiile in care veniturile vor stagna anul viitor, consumatorii vor fi nevoiti sa faca economii - de exemplu, vor renunta la mersul cu masina la cumparaturi si se vor orienta mai mult catre magazinele de proximitate cu politica de preturi reduse", anticipeaza Exel.
Pe piata romaneasca, segmentul discounterelor alimentare este estimat in prezent la aproximativ 5-6% din sectorul bunurilor de larg consum, o piata totala de 23-25 de miliarde de euro, potrivit ultimelor date disponibile.
In orasele cu mai putin de 150.000 de locuitori, care reprezinta tinta principala a acestor retaileri, comertul alimentar cu discount a castigat in 2008 trei puncte procentuale, ajungand la o cota de 10% in S1, arata un studiu realizat de compania de cercetare de piata GfK.
Directorul MiniMax mai spune ca dificultatile actuale din economie, generate de turbulentele de pe pietele financiare internationale, aduc retelei sale oportunitati de colaborare cu alti retaileri alimentari activi in Romania.
"Avem oferte de colaborare cu alti retaileri activi la nivel local, pentru realizarea unor economii de ambele parti. De exemplu, pe partea de achizitii, depozitare si transport am putea avea in viitorul apropiat parteneriate cu retele de comert alimentar", afirma Exel.
De altfel, retailerul a dezvoltat deja un parteneriat cu o retea de restaurante fast-food intrata recent pe piata, Buger King, prin care ii pune acesteia la dispozitie o parte din depozitul sau central. Parteneriatul cu Burger King a fost dezvoltat i