În goana după rezultate imediate, oamenii şi companiile se orientează spre modalităţi cåt mai rapide pentru atingerea obiectivelor propuse. Într-un interval de timp relativ scurt, aceste scheme de performanţă ating limite care greu mai pot fi depăşite. Ultimele cercetări în domeniul psihologiei organizaţionale arată că firmele dispun de rezerve uriaşe de potenţial uman de care nu au habar şi pe care, desigur, nu le folosesc. Rezultatele primelor programe experimentale �
În goana după rezultate imediate, oamenii şi companiile se orientează spre modalităţi cåt mai rapide pentru atingerea obiectivelor propuse. Într-un interval de timp relativ scurt, aceste scheme de performanţă ating limite care greu mai pot fi depăşite.
Ultimele cercetări în domeniul psihologiei organizaţionale arată că firmele dispun de rezerve uriaşe de potenţial uman de care nu au habar şi pe care, desigur, nu le folosesc. Rezultatele primelor programe experimentale întreprinse asupra identificării şi utilizării calităţilor native ale angajaţilor pentru creşterea performanţelor conduc spre noi principii de abordare a managementului.
Folosirea calităţilor naturale (Core Qualities) ale oamenilor în companii multiplică şansele de succes ale companiei, cu un minim efort suplimentar. Conceptul porneşte de la premisa că fiecare individ are nişte calităţi fundamentale, care îl definesc şi îi conferă unicitate. Aceste calităţi sunt extrem de uşor de folosit, tocmai pentru că sunt naturale, vin din interior. Nu necesită formare şi dezvoltare, aşa cum se întåmplă în cazul competenţelor pe care oamenii le dobåndesc învăţånd pe tot parcursul vieţii. Singurul efort pe care trebuie să-l facă managerii sau specialiştii de resurse umane din companii este acela de a găsi calea prin care oamenii să se identifice cu propria natură, să-şi cunoască talentul nativ, urmånd ca apoi să implementeze met