Investitiile in publicitatea online s-au ridicat la 42,6 milioane de RON in 2007 si la 33,8 milioane de RON in prima jumatate a anului in curs, potrivit unui studiu realizat in acest sens de IAB Romania, asociatia industriei de publicitate online, si PricewaterhouseCoopers Romania.
Miercuri a fost dat publicitatii un sumar al studiului PwC-IAB, primul de acest fel realizat in Romania, unde "masura" pietei de publicitate online a fost data, pana acum, de evaluarile diversilor actori din piata. Valoarea pietei, identificata in acest raport, este mai mare decat s-a estimat pana acum.
"Romanian Online Advertising Study" (ROADS) arata ca in 2007 piata de publicitate din Romania a totalizat venituri in valoare neta de 42.603.201 RON fara TVA (12,8 milioane euro, conform cursului mediu anual). conform cifrelor de vanzari directe anuntate de cele mai importante 11 companii din domeniu, regii si publisheri independenti, reprezentand peste 700 de site-uri. In primul semestru din 2008, investitiile in publicitate online s-au ridicat la 33.873.413 RON (circa 9 milioane de euro).
In primul semestru din 2007, piata de publicitate online se situa la 16.141.519 RON, in crescand vertiginos in al doilea semestru al anului trecut, cand a atins 26.461.682 RON.
Diversii actori din piata estimasera ca piata s-a ridicat, in 2007, la circa 9-10 milioane euro. Dupa primele semne ale crizei, reprezentantii regiilor si ai diversilor publisheri online afirmau ca se asteapta la o incetinire a cresterii in ultima parte a anului. Daca la inceputul lui 2008 multi se asteptau la o dublare a pietei de publicitate online pana la finele anului, ultimele estimari, rostite cu jumatate de gura, plasau piata la 12-15 milioane euro.
"Cifre reale, pentru prima data in Romania"
Datele prezentate miercuri de IAB fac parte dintr-un raport detal