La 31 de ani, directorul Solmar conduce afaceri de 25 de milioane de euro şi are în portofoliu cele mai luxoase branduri de modă. Irina Radu a decis că este mai prudent să stopeze pentru moment planurile de extindere ale companiei pe care o conduce, în actualul context economic. Deşi are acasă o fetiţă de nouă luni, Katerina, de care este foarte mândră, Irina Radu este de găsit, inclusiv în weekend, în magazinele pe care le-a adus în România.
Mango, Promod (cu cele mai mari vânzări din portofoliu), Max Mara sau Victoria 46 sunt doar câteva dintre magazinele deschise de compania Solmar.
Irina Radu îşi desfăşoară activitatea printr-o companie de consultanţă înfiinţată de ea, dar este şi administratorul Solmar. “Am preluat conducerea Solmar din noiembrie 2004.
Cred că am fost omul potrivit în momentul potrivit din perspectiva experienţei deja deţinute pe piaţa de retail din România şi studiilor mele economice”.
Adaptarea cererii la consum
Compania cu 400 de angajaţi şi 24 de magazine se va extinde mult mai puţin în 2009 din cauza crizei economice mondiale.
“Măsurile pe care le avem în vedere pentru 2009 se referă la managementul optim al stocurilor în ceea ce priveşte comenzile, preţurile de vânzare şi adaptarea la cererea consumatorilor”, spune Radu.
În privinţa cheltuielilor, a pregătit deja un plan de eficientizare care vizează pricipalele categorii. De asemenea, a îngheţat pentru moment planurile de dezvoltare.
“Vom deschide două magazine noi în Plaza România în martie 2009 şi un magazin outlet în Mega Dessigners şi negociem câteva parteneriate noi, însă lista este mult mai scurtă decât cea de la mijlocul lui 2008”, explică managerul Solmar.
Mango şi Promod, cele mai vândute mărci
Luarea deciziilor în ceea ce priveşte extind