Numărul de firme nou-înfiinţate a scăzut, în noiembrie, cu aproape 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Pesimismul care se instalează în mediul de afaceri, dar şi dificultăţile întåmpinate în obţinerea finanţărilor încep să-şi arate efectele şi asupra iniţiativelor antreprenoriale. La sfårşitul lunii noiembrie, cånd o serie de mari companii au anunţat că trimit în şomaj tehnic mii de angajaţi pe fondul crizei globale, Constantin Ferşe
Numărul de firme nou-înfiinţate a scăzut, în noiembrie, cu aproape 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Pesimismul care se instalează în mediul de afaceri, dar şi dificultăţile întåmpinate în obţinerea finanţărilor încep să-şi arate efectele şi asupra iniţiativelor antreprenoriale.
La sfårşitul lunii noiembrie, cånd o serie de mari companii au anunţat că trimit în şomaj tehnic mii de angajaţi pe fondul crizei globale, Constantin Ferşeta a renunţat la jobul de marketing manager la Neogen pentru a-şi porni propria afacere. Vinde „experienţe incredibile“, tot ce este legat de adrenalină, cum ar fi ca într-o singură zi să experimentezi săritura cu paraşuta, zborul cu moto-deltaplanul sau parapanta, dar şi posibilitatea de a întålni VIP-uri. „Se poate spune că acum nu este timpul cel mai potrivit pentru lansarea unei astfel de afaceri, dar nu este imposibil. Criza se simte, pentru că acum este panică în mediul de afaceri, iar în astfel de momente managerii au tendinţa de a tăia tot, mai puţin vånzările“, consideră Constantin Ferşeta, fondator Kuantero.ro. „Totuşi, chiar şi în aceste condiţii se poate porni o afacere, pentru că nu este un cataclism, piaţa merge în continuare, sunt bani, trebuie doar să depui un efort mult mai mare ca să reuşeşti“, adaugă el.
Opinia sa este împărtăşită şi de alţi oameni de afaceri, dar panica instalată în ultimele luni şi în Romånia se resimte la nivelul spiritului