Întreprinzătorii români îşi deschid „multinaţionale“ specializate în înmatricularea maşinilor second-hand în Bulgaria. Zilnic, mii de români contribuie la bugetul Bulgariei, înmatriculându-şi maşinile în ţara vecină, ajutaţi de firme specializate sau de samsari. În urma cererilor în masă a şoferilor români de a-şi înmatricula maşinile în Bulgaria, în ţara vecină s-a creat o adevărată industrie: traducătorii, notarii, cei care se ocupă cu micile servicii (transportul autoturismului la poliţie, la asigurări, la inspecţia periodică), cei care au garaje pentru depozitarea autoturismelor care urmează să intre în sistem şi angajaţii bulgari ai firmelor făcute de români şi contabilii câştigă acum copios de pe urma triplării taxei auto româneşti.
„Beneficiarii“ taxei de poluare
Niculae Vornicu voia, acum un an, să pună pe picioare o afacere interesantă. Povesteşte că ideea lui era să aducă maşini mai vechi (dar ieftine) pe care să le vândă studenţilor sau persoanelor cu venituri mai mici.
Fiindcă a apărut taxa de poluare, afaceristul a schimbat tactica: şi-a făcut “multinaţională” ca să înmatriculeze maşini. “Chiar nu-mi place să fac genul ăsta de business, dar taxa mi-a dat peste cap toate planurile”, povesteşte Vornicu.
Fentarea taxei de poluare este mijlocul prin care societatea lui Vornicu încasează bani, ca profit în urma unei activităţi economice. Schema e simplă: maşina second-hand, cumpărată din Occident, este dusă la Ruse şi înmatriculată pe societatea bulgară a lui Vornicu.
Apoi, autoturismul este închiriat de societatea bulgară uneia dintre firmele din România care aparţine tot omului de afaceri.
Iar ultimul pas este ca SRL-ul românesc să facă un act de comodat cu beneficiarul. Cercul se închide, astfel, iar proprietarul maşinii scapă de plata taxei de poluare şi poate circula l