Noul guvern se angajeaza sa finalizeze, pana in 2012, aproape 1.000 km de autostrada, din care 254 km reprezinta tronsonul Bors-Targu-Mures din autostrada Transilvania si 110 km intre Bucuresti si Comarnic, si sa inceapa lucrarile pentru alti 720 km de autostrada.
"Cred ca anul 2009 va fi unul al relansarii proiectelor de infrastructura. Sunt foarte multe proiecte deja pregatite, cu studiile de fezabilitate finalizate, care vor trebui sa fie incepute in urmatorii ani. Sunt optimist in ceea ce priveste anul viitor pentru ca stiu ce proiecte vor fi incepute si multe dintre ele sunt deja in evaluare", spune Romeo Botocan, directorul executiv al Max Boegl Romania, divizia locala a constructorului german Max Boegl.
Potrivit variantei intermediare a programului de guvernare, pana in 2012 urmeaza sa fie finalizata autostrada de pe coridorul IV Nadlac-Constanta (855 km), mai putin tronsoanele Sibiu-Pitesti (120 km) si Comarnic-Brasov (56 km), care vor fi realizate prin concesiune pana in 2013-2014.
Lucrarile la sectorul dintre Targu-Mures si Brasov (161 km) al autostrazii Transilvania ar urma sa fie incheiate in perioada 2013-2014, in prezent termenul final de executie al proiectului fiind anul 2013.
"Am retineri in ceea ce priveste numarul de kilometri care vor fi finalizati, pentru ca fiecare guvern de dupa '90 a promis autostrazi. Insa daca nu se micsoreaza birocratia si modul de obtinere a autorizatiilor necesare constructiei, in mod sigur nu se vor mai face sute de kilometri de autostrada intr-un timp foarte scurt si la o calitate ridicata", explica Razvan Niculescu-Aron, vicepresedintele Patronatului Societatilor din Constructii (PSC).
Decizia noului guvern de a modificara legislatia privind modalitatile si conditiile de participare la licitatiile pentru lucrarile necesare imbunatatirii infrastructurii de transport, eliminand principiul "c