Parlamentul European a aprobat norma ce prevede reducerea cu 18% pana in 2015 a emisiilor medii de CO2 pentru masinile noi vandute in Europa.De asemenea, institutia a aprobat si un plan pe trei ani pentru aplicarea acestei reglementari, dupa insistentele indelungate ale companiilor din industria auto, care s-au declarat ingrijorate cu privire la costurile implementarii de noi tehnologii pentru atingerea tintelor de poluare.Astfel, constructorii auto vor fi nevoiti sa reduca emisiile de CO2 ale m
Parlamentul European a aprobat norma ce prevede reducerea cu 18% pana in 2015 a emisiilor medii de CO2 pentru masinile noi vandute in Europa.
De asemenea, institutia a aprobat si un plan pe trei ani pentru aplicarea acestei reglementari, dupa insistentele indelungate ale companiilor din industria auto, care s-au declarat ingrijorate cu privire la costurile implementarii de noi tehnologii pentru atingerea tintelor de poluare.
Astfel, constructorii auto vor fi nevoiti sa reduca emisiile de CO2 ale masinilor noi la nivelul de 130 g/km intre 2012 si 2015.
Totusi, Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a solicitat, din nou, un imprumut in valoare de 40 miliarde de euro, cu dobanda redusa, care sa ajute la atingerea tintelor in privinta emisiilor poluante.
"Suntem hotarati sa facem tot ce putem pentru a ajunge la acest standard, in ciuda scaderii bruste si dramatice a pietei, care a dus la reducerea severa a resurselor noastre", a declarat presedintele ACEA, Christian Streiff.
Conform normei, 65% din noile flote de masini din Europa vor trebui sa fie conforme cu reglementarile pana in 2012, 75% pana in 2013, 80% pana in 2014, iar pana in 2015, toate masinile trebuie sa corespunda normei de poluare, in pragul a 130 g CO2/km.
Pentru a putea ajunge la media de 130 g CO2/km, UE va da co