- Comentariu - nr. 224 / 17 Decembrie, 2008 Inca premier, Calin Popescu Tariceanu a tinut, cu orice pret, la imaginea sa _ si asa sifonata de o guvernare paguboasa _ sa nu fie uitata, cu una, cu doua. Altfel, nu se poate explica cum, pe ultima suta de metri, a dat o ordonanta de urgenta prin care marea taxa auto, in cazul unor masini, triplandu-se. Desi mai are un pic pana paraseste Palatul Victoria, pe Tariceanu nu l-a interesat ca-si va ridica o mare parte a populatiei "in cap", singurul lucru care a contat a fost sa-si protejeze propriile afaceri. Si asta, avand in vedere ca este actionar majoritar in compania ATS (dealer si pana de curand unic importator Citroën) si membru in Consiliul Director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (A.P.I.A.)… Asa se face politica la noi! Care interese ale populatiei _ ale celor, cu putini bani, ce vor sa ajunga la o masina second-hand importata din UE. Compania lui sa prospere! Pentru aceasta, premierul a facut totul. A intrat chiar intr-un soi de razboi cu CE care arata cu degetul reglementarea, acuzand-o de discriminare. C.P. Tariceanu nu s-a lasat insa impresionat si a mers inainte… Basca birocratia din Romania (creata, in buna parte, tot de Guvernul Tariceanu), caci un proaspat proprietar are nevoie de pana la doua luni pentru verificarile facute de Registrul Auto Roman ca sa stie cat trebuie sa plateasca pentru inmatriculare. Si asta in timp ce "numarul rosu" este valabil doar o luna. Numai ca romanul este inventiv si va gasi intotdeauna portite de scapare. Un autoturism nou, importat, sau chiar unul de mana a doua, poate fi cu usurinta inmatriculat in Bulgaria sau Ungaria cu costuri incomparabil mai mici decat la noi in tara. Fapt este, insa, un lucru. In Romania va mai trece inca multa vreme pana cand legile, hotararile de Guvern, ordonantele de urgenta vor fi facute (date) in favoarea cetate