Trezoreria americana ar putea adopta un plan prin care ar permite unui "tar" al industriei auto sau secretarului Trezoreriei sa forteze intrarea in faliment a General Motors si Chrysler daca producatorii nu demonstreaza ca pot supravietui fara sprijin guvernamental, a anuntat un senator american citat de Bloomberg.
Companiilor li s-ar cere sa vina cu planuri de viabilitate pana pe 31 martie, in caz contrar urmand sa piarda orice sprijin suplimentar din partea guvernului, a declarat reporterilor Carl Levin, un democrat din Michigan. Planul Trezoreriei s-ar asemana cu o masura adoptata de Camera Reprezentantilor saptamana trecuta si respinsa de Senat. "Ma astept ca termenii planului sa fie similari cu cei ai proiectului adoptat de Camera. Sta in puterea fie a tarului, fie a secretarului Trezoreriei sa forteze intrarea in faliment pana pe 31 martie."
GM si Chrysler au solicitat 14 miliarde de dolari pentru a-si putea continua activitatile in primul trimestru al anului viitor. In lipsa unei infuzii de cash, GM, cel mai mare producator auto american, si Chrysler, situat pe pozitia a treia, s-ar putea afla la numai cateva saptamani de insolventa.
Tony Fratto, purtator de cuvant al Casei Albe, a refuzat sa precizeze cand ar putea fi finalizat planul, desi declarase ca administratia vrea sa se asigure ca contribuabilii isi vor primi banii inapoi. "Bineinteles ca vor exista conditii legate de orice finantare din banii contribuabililor. Va exista o supraveghere stricta pentru a ne asigura ca aceste companii fac ceea ce au promis sa faca", a declarat Fratto. Administratia ar putea aproba imprumuturile in scurt timp, a declarat Levin.
Secretarul Trezoreriei, Henry Paulson, a declarat ca administratia Bush se misca prudent in analizarea posibilitatii de a acorda sprijin producatorilor auto americani. Este prea devreme pentru a face speculatii privitoare l