Mai multe companii din Bangkok au decis să pătrundă pe piaţa Europei Centrale şi de Est printr-un centru logistic ce urmează să fie amplasat în Zona Liberă Giurgiu. Acesta ar putea fi unul dintre proiectele majore de investiţii realizate în vremuri de criză. Conform intenţiilor exprimate de oficialii acestor companii, Romånia ar urma să funcţioneze ca un cap de pod pentru exporturile thailandeze către pieţele din estul şi centrul Europei. „Mărfurile ar urma să vi
Mai multe companii din Bangkok au decis să pătrundă pe piaţa Europei Centrale şi de Est printr-un centru logistic ce urmează să fie amplasat în Zona Liberă Giurgiu. Acesta ar putea fi unul dintre proiectele majore de investiţii realizate în vremuri de criză.
Conform intenţiilor exprimate de oficialii acestor companii, Romånia ar urma să funcţioneze ca un cap de pod pentru exporturile thailandeze către pieţele din estul şi centrul Europei. „Mărfurile ar urma să vină pe mare pånă la Constanţa, apoi tot cu mijloace de transport navale pånă în portul de la sud de Bucureşti. De aici, ar urma să fie distribuite, rutier, feroviar sau naval, spre diverse destinaţii din zonă“, explică, pentru Capital, Dan Dumitru, vicepreşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Ilfov, cel care le-a fost ghid şi gazdă reprezentanţilor companiilor thailandeze.
Avantajele amplasamentului de la Giurgiu sunt clare: acces la Dunăre şi la reţelele de cale ferată şi drumuri europene, punct de frontieră cu Bulgaria şi, deloc în ultimul rånd, existenţa Zonei Libere, parc industrial şi logistic situat în imediata apropiere a fluviului şi conectat la infrastructura terestră de transport. „Giurgiu se află relativ aproape şi de viitorul canal Dunăre - Bucureşti, lucru care a atras, de asemenea, atenţia oamenilor de afaceri străini“, completează Dumitru.
Printre companiile interesate de centrul logistic de la Giurgiu se n