Directorul de achizitii al PSA Peugeot – Citroen, Jean-Christophe Quemand este ingrijorat. Pe lista sa de furnizori aflati in situatii financiare dificile apar tot mai multe nume. Anul acesta sunt nu mai putin de 45, de doua ori mai multi decat in 2007. Constient ca fara furnizori puternici, o marca auto are putine sanse de supravietuire, oficialul PSA are toate motivele sa fie speriat. Criza din industria auto este mult mai puternic resimtita de “componentisti” decat de marii
Directorul de achizitii al PSA Peugeot – Citroen, Jean-Christophe Quemand este ingrijorat. Pe lista sa de furnizori aflati in situatii financiare dificile apar tot mai multe nume. Anul acesta sunt nu mai putin de 45, de doua ori mai multi decat in 2007. Constient ca fara furnizori puternici, o marca auto are putine sanse de supravietuire, oficialul PSA are toate motivele sa fie speriat. Criza din industria auto este mult mai puternic resimtita de “componentisti” decat de marii producatori, iar declinul acestora va atrage, mai devreme sau mai tarziu, un efect in lant care va trage in jos si compania pentru care lucreaza el.
Lars Holmqvist, seful organizatiei europene a furnizorilor de componente auto (CLEPA) estimeaza si el ca aproximativ 500 de producatori de subansambluri auto vor fi scosi din business de criza in urmatoarele luni. Asta inseamna de zece ori mai multe companii decat media anual de pana acum. Conform analizelor CLEPA, aproximativ 75% dintre componentele unei masini produsa in Europa provin de la furnizori. In conditiile in care trei sferturi dintr-o masina este “produsa” de furnizori, efectele unei potentiale intrari a componentistilor in insolventa sunt lesne de estimat.
Problemele furnizorilor sunt cauzate in primul rand de producatorii de masini. Scaderea productiei inseamna si o scadere a cererii de componente, iar o afacere care se sustine numai prin a