Principalii producatori de bere au inceput sa fie tot mai interesati de dezvoltarea portofoliului pe segmentul berilor fara alcool, dupa ce aceasta nisa a ajuns sa realizeze anual vanzari de peste 50 de milioane de euro.
United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul brandurilor Tuborg si Carlsberg, singura multinationala care nu avea in portofoliu o bere fara alcool, a intrat cu brandul Hosten pe acest segment, dupa ce in urma cu doar o saptamana Ursus si-a intarit prezenta prin lansarea marcii Ursus fara alcool in ambalaj de aluminiu.
Comparativ insa cu Ursus, care in vara anului trecut a fost lansata doar in ambalaj de sticla, fiind destinata in special comercializarii in hoteluri si restaurante, iar anul acesta a fost lansata si la cutie de aluminiu pentru comercializarea in retail, Holsten va fi disponibila de la inceput in ambele tipuri de ambalaje.
"Segmentul berilor fara alcool din Romania nu detine inca o cota de piata importanta, dar are un potential de crestere semnificativ", a declarat Doron Zilberstein, vicepresedinte marketing al RBB, singura multinationala din industria berii prezenta pe plan local care nu detinea un brand pe segmentul berilor fara alcool.
Principalul obiectiv al reprezentantilor URBB este de a obtine 5% din piata berilor fara alcool cu brandul Holsten pana la finalul anului 2009, un obiectiv care poate fi atins in conditiile in care acest segment a crescut constant in ultimii doi ani cu un ritm de 30% anual, detinand in prezent 3% din vanzarile realizate pe plan local, fata de doar 1% cat detinea in urma cu doar doi ani, potrivit producatorilor din industrie.
Aceasta inseamna ca la finalul anului 2008 piata berii fara alcool va trece de 620.000 de hectolitri si 53 de milioane de euro, tinand cont de faptul ca piata locala a berii va depasi anul acesta 21 de milioane de hectolitri si 1,2 mi