În noul program de guvernare pentru 2009 - 2012, beneficiile pe care guvernanţii vor să le aducă judeţului de la malul mării par a fi mai multe decât s-ar fi aşteptat liderii municipiului şi judeţului
Dacă în legislatura trecută Radu Mazăre a scos în evidenţă, de fiecare dată când a fost posibil, că toate proiectele pe care a dorit să le pună în aplicare s-au lovit de respingerea Guvernului PD-L - PNL, acum, se pare visele primarului tomitan sunt pe cale să se împlinească, în următorii patru ani.
La capitolul infrastructură, varianta intermediară a programului de guvernare evidenţiază că, până în 2012, urmează să fie finalizată autostrada de pe coridorul IV Nădlac - Constanţa, cu o lungime de 855 km, în detrimentul a altor două tronsoane, Sibiu - Piteşti (120 km) şi Comarnic - Braşov (56 km), care vor fi realizate prin concesiune, până în 2013 - 2014.
În ceea ce priveşte modernizarea drumurilor naţionale, o parte dintre obiectivele viitorului Guvern vizează realizarea de centuri ocolitoare pentru circa 50 de oraşe, însă în planurile guvernanţilor nu a intrat şi mult discutata centură ocolitoare a oraşului Constanţa. Care se pare că nu va beneficia de nicio finanţare, nici de la bugetul de stat, de la BIRD, ISPA şi nici de la FEDR. Cel puţin aşa reiese din lista pe care aceştia au întocmit-o şi au făcut-o publică în urmă cu două zile. Asta în condiţiile în care, în campania electorală de la locale, dar şi cea mai recentă, de la alegerile parlamentare, primarul Radu Mazăre, dar şi candidaţii PSD la deputăţie şi Senat au invocat necesitatea prezenţei lor la guvernare şi pentru acest motiv. În schimb, guvernanţii au în plan construirea unei centuri ocolitoare a Mangaliei, finanţarea venind de la FEDR.
Transportul feroviar, revigorat
Cât despre strategia în domeniul transportului feroviar, programul de guvern