Operatorul aerian British Airways a anuntat ca discutiile privind fuziunea cu Qantas Airways au esuat, dupa ce nu s-a putut ajunge la o intelegere in ceea ce priveste termenii contractuali. Alan Joyce, CEO-ul operatorului australian Qantas, a declarat saptamana trecuta ca va continua discutiile cu BA doar in cazul in care va avea beneficii majore dupa efectuare fuziunii. British Airways a anuntat insa ca nu va fi de acord ca grupul australian sa detina mai mult de 50% din actiuile companiei cu
Operatorul aerian British Airways a anuntat ca discutiile privind fuziunea cu Qantas Airways au esuat, dupa ce nu s-a putut ajunge la o intelegere in ceea ce priveste termenii contractuali.
Alan Joyce, CEO-ul operatorului australian Qantas, a declarat saptamana trecuta ca va continua discutiile cu BA doar in cazul in care va avea beneficii majore dupa efectuare fuziunii.
British Airways a anuntat insa ca nu va fi de acord ca grupul australian sa detina mai mult de 50% din actiuile companiei cu capital mixt ce s-ar putea forma, cu toate ca Qantas are o valoare mai mare de piata. In acelasi timp insa, BA are venituri mult mai mari.
British Airways a inregistrat in prima jumatate a anului fiscal curent (aprilie-septembrie), o scadere de 92% a profitului, din cauza crizei financiare si a preturilor record la combustibil.
Liniile aeriene din intreaga lume se vor confrunta si in 2009 cu probleme semnificative, in contextul actualei crizei financiare, conform previziunilor Asociatiei Internationale a Transportatorilor Aerieni (IATA). Astfel, anul viitor companiile aeriene ar putea afisa pierderi totale de 2,5 miliarde de dolari, jumatate din pierderile pe care le vor afisa in acest an, de 5 miliarde de dolari.
In acest moment la nivel global operaza 1.000 de companii aeriene, insa o parte dintre acestea nu vor putea rezista actualei crize economice