Valoarea pietei de publicitate online din Romania in primul semestru al acestui an aproape a egalat nivelul inregistrat in 2007, in conditiile in care nu au fost masurate businessurile platformelor publicitare Google si Yahoo!, releva un studiu al IAB (Interactive Advertising Bureau) Romania, realizat in parteneriat cu PricewaterhouseCoopers Romania. Conform raportului, primul lansat de cele doua companii, valoarea pietei de publicitate a totalizat 33,87 milioane de lei (8,63 milioane de euro) in primele sase luni, fata de suma de 42,6 mil. lei (10,85 mil. euro) din 2007. Valorile sunt calculate pe baza cifrelor de vanzari directe ale celor mai importante 11 companii din domeniu (regii si publisheri independenti - in total peste 700 de site-uri) si nu includ castigurile Google si Yahoo! de pe piata locala. Platformele publicitare ale celor doua companii au fost intens utilizate in ultimii ani, atat de firme mici, cat si de companii multinationale precum Vodafone. Valoarea reala a pietei ar putea fi mai mare, pentru ca pe piata mai activeaza jucatori mai mici, ale caror rezultate nu au fost cuprinse in studiu. Pe de alta parte, reprezentantii portalului Yahoo! estimau anterior piata locala de publicitate pe internet la 12 milioane de dolari (8,54 milioane de euro) anul acesta.
Valoarea pietei de publicitate online din Romania in primul semestru al acestui an aproape a egalat nivelul inregistrat in 2007, in conditiile in care nu au fost masurate businessurile platformelor publicitare Google si Yahoo!, releva un studiu al IAB (Interactive Advertising Bureau) Romania, realizat in parteneriat cu PricewaterhouseCoopers Romania. Conform raportului, primul lansat de cele doua companii, valoarea pietei de publicitate a totalizat 33,87 milioane de lei (8,63 milioane de euro) in primele sase luni, fata de suma de 42,6 mil. lei (10,85 mil. euro) din 2