Stimulaţi de vânzările tot mai slabe din ultimele luni, dealerii autohtoni de maşini se întrec în promoţii mai mult decât tentante pe final de an. Sursa: AFP Photo
Ultima lună a anului îi găseşte pe dealerii de maşini într-o situaţie critică. Necazul lor poate fi foarte bine norocul celor care şi-au propus achiziţionarea unui autoturism nou în perioada Sărbătorilor de Iarnă.
O avalanşă de promoţii, unele de neimaginat până de curând, acoperă piaţa vehiculelor noi. Showroomurile sunt înţesate cu anun- ţuri multicolore care răspândesc vestea unor reduceri de preţ însemnate, oferte financiare ieşite din comun sau chiar tombole având ca premii un automobil.
Cum s-a ajuns aici? Pe scurt, în ultimele luni, vânzările de maşini noi s-au prăbuşit. În principal din cauza crizei financiar-economice şi a legii privind taxa de înmatriculare (înaintea rectificării ei prin ordonanţă de urgenţă), care a facilitat importul de vehicule second-hand.
Dealerii s-au trezit cu stocuri însemnate de maşini cărora nu leau mai găsit clienţi şi cu businessplanurile date peste cap. În încercarea de a debloca banii investiţi odată cu crearea stocurilor, aceştia au început să opereze reduceri tot mai mari la preţurile de listă.
Amuzant este că, într-o adevărată mişcare de domino, de febra promoţiilor au fost atinşi chiar şi aceia care au reuşit, până în prezent, să traverseze onorabil perioada de recul, dar care s-au considerat ameninţaţi de politicile de discountare ale concurenţei.
OFERTE
Dacia face tombolă. Premiul: un Logan
Constructorul de la Piteşti traversează cea mai neagră perioadă de când a intrat în proprietatea Renault. Nu e de mirare că în această perioadă, Dacia derulează mai multe promoţii. Oricine cumpără un model produs la Piteşti până pe 31 decembrie participă la o tombolă z