Principala problema invocata de autoritati atunci cand se discuta despre intarzierea proiectelor de infrastructura a fost mai mereu ritmul greoi al exproprierilor, insa modificarea Legii 198 din 2004 pune la dispozitie toate mijloacele necesare urgentarii acestui proces.
Avizele, acordurile, permisele si autorizatiile solicitate prin certificatul de urbanism va trebui sa fie eliberate in termen de 25 de zile calendaristice de la data depunerii documentatiei pentru eliberarea lor, iar expropriatul nemultumit de cuantumul despagubirilor acordate in urma exproprierii poate ataca in instanta actul administrativ prin care acestea sunt stabilite in termen de 30 de zile, fata de trei ani cat era inainte.
In numarul curent al revistei Business Construct vom prezenta pe larg principalele prevederi ale legii care ar trebui sa conduca la executarea mai rapida a proiectelor de infrastructura. Anul viitor vor fi in executie proiecte de autostrazi si centuri ocolitoare cu profil de autostrada cu o valoare totala de peste 3,2 miliarde de euro. Astfel, in urmatorii doi ani Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) ar putea receptiona 415 kilometri de autostrada, avand in vedere contractele semnate in ultimii patru ani, astfel incat la sfarsitul lui 2010 reteaua de autostrazi va ajunge la 678 de kilometri.
Miza investitiilor in infrastructura va fi cu atat mai mare cu cat piata imobiliara a intrat anul acesta intr-un declin, iar previziunile pentru anul viitor nu sunt deloc optimiste.
De altfel, tot mai multi dezvoltatori de locuinte au anuntat luna aceasta reduceri substantiale si oferte care cu greu puteau fi gasite in ultimii ani. In unele cazuri, pretul apartamentelor a scazut cu 5% pana la 20%, iar ofertele "te muti acum platesti la anul" sunt tot mai intalnite.
In aceste situatii, tot statul va avea un rol important in incuraja