O masina ce nu corespunde din punct de vedere tehnic standardelor normale de functionare constituie un real pericol atat pentru ceilalti participanti la trafic, cat si pentru cel care o conduce.
In acest an, in Timis au avut loc doua accidente, soldate cu morti si raniti, care au avut la baza defectiuni tehnice la autovehicule. Inspectia tehnica periodica usureaza buzunarele soferilor
Legislatia rutiera prevede obligativitatea inspectiei tehnice periodice (I.T.P.) la autovehiculele ce ruleaza in trafic, controlul facandu-se o data la doi ani la firmele autorizate.
"Legea impune controlul periodic in primul rand pentru siguranta traficului rutier. Pot exista aspecte grave pe care soferul nu le sesizeaza la masina sa, si acesta se trezeste in trafic fara frana, de exemplu", explica Nicolae Istrat, seful Biroului pentru Siguranta Rutiera in Mediul Urban, din cadrul Politiei Rutiere Timis. Potrivit datelor de la Politia Rutiera Timis, anul acesta au avut loc doua accidente rutiere grave, soldate cu doi morti si un ranit, din cauza unor defectiuni tehnice la autovehicule. Comparativ cu anul trecut, numarul acestora este mai mic, dar a crescut numarul mortilor - in 2007, se inregistrasera patru accidente grave, soldate cu un mort si trei raniti.
Soferii care circula cu masini carora nu li s-a facut o inspectie in termenul prevazut de lege sunt sanctionati cu puncte-amenda si ridicarea certificatelor si a placutelor de inmatriculare. Potrivit unei ordonante de urgenta a Guvernului, adoptata in 2005, daca politistii constata ca I.T.P.-ul inscris pe talon nu este in termen, soferul trebuie sa scoata din buzunar 486 de lei - contravaloarea a noua puncte-amenda, in conditiile in care un punct-amenda este 54 de lei.
Potrivit statisticilor Politiei Rutiere Timis, comparativ cu anul trecut, numarul soferilor sanctionati pentru starea tehnica necores