Criza economică şi înăsprirea creditării au lovit puternic vânzările de automobile din Europa. Vânzările din industria auto europeană au scăzut luna trecută cel mai mult din ultimii zece ani, iar pieţele din Italia, Spania, Marea Britanie şi Germania au fost cele mai afectate. Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, dar şi Banca Centrală Europeană susţin că zona euro, care este deja în recesiune, s-ar putea contracta cu cel puţin 0,5% anul viitor.
Numărul disponibilizărilor este în creştere, exporturile au fost reduse pentru că nu există cerere, iar consumatorii devin tot mai reticenţi în a-şi deschide portofelele. Industria auto din Europa a fost puternic lovită de criza economică. Ultimele date referitoare la vânzările din sector pun şi mai multă presiune asupra guvernelor europene pentru a demara o acţiune de salvare a industriei auto.
Cu un milion de automobile mai puţin
Asociaţia producătorilor auto din Europa (ACEA) a anunţat că vânzările din industria auto europeană au scăzut luna trecută cel mai mult din ultimii 10 ani. Pieţele din Italia, Spania, Marea Britanie şi Germania au fost cele mai afectate. Faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007, vânzările auto au scăzut cu 25,8% sau aproape un milion de unităţi.
Datele referitoare la industria auto vin la puţin timp după ce Franţa a devenit prima membră a UE care a oferit ajutor direct companiilor sale, Renault şi Peugeot-Citroen, care activează în acest sector.
Industria auto britanică speră să obţină un ajutor similar, iar cel mai mare producător auto din Europa, Volkswagen, încearcă să obţină capital de la statul german din fondul creat pentru salvarea sistemului financiar. Dintre statele europene, doar Polonia şi Republica Cehă au înregistrat creşterei în ceea ce priveşte vânzările auto,