Retailerul de fashion DaDa, care comercializeaza articole de imbracaminte, si accesorii cu serie limitata si cafeneaua CoffeeHeaven au decis sa inchida locatiile din centrul comercial Baneasa Sopping City din nordul Capitalei, ca urmare a vanzarilor in scadere si a unui trafic insuficient de clienti.
"Fiecare isi face calcule pentru a vedea cu ce pierde cel mai putin. Ne-am decis cu greu sa inchidem, pentru ca este un centru comercial care ne placea, dar vrem sa ne axam pe restaurante, unde piata este mai stabila, iar pastrarea acestui magazin ar fi insemnat sa fortam nota", au declarat pentru ZF reprezentantii DaDa, care vor inchide magazinul din luna ianuarie a anului viitor.
Anterior, conducerea Baneasa spunea ca aproximativ 10-12 chiriasi din cadrul mallului, care cuprinde aproximativ 200 de magazine, si-au anuntat intentia de a inchide unitatile din cadrul proiectului, o parte dintre acestia urmand sa iasa complet de pe piata locala.
Daca DaDa, companie care ruleaza afaceri de aproximativ un milion de euro, mai are magazine in Romania, CoffeeHeaven avea la nivel local o singura unitate, deschisa in urma cu opt luni, ceea ce inseamna ca din martie brandul va parasi Romania, din cauza ca piata a evoluat sub asteptari si diferit fata de alte tari din zona. Mai mult, chiriile de doua-trei ori mai mari decat in Sofia sau Budapesta, dar si amplasarea unitatii CoffeeHeaven "nu tocmai fericita", dupa cum afirma anterior Cristiana Mateoiu, manager CoffeeHeaven Romania, au contribuit la esecul companiei.
Potrivit informatiilor furnizate ZF de catre mai multi retaileri care au inchiriat magazine cu suprafete mici in cadrul centrului comercial, vanzarile din acest an sunt cu 40-50% sub bugetul estimat initial.
Si reprezentantii mallului au afirmat recent ca vanzarile retailerilor din Baneasa Shopping City se vor ridica la circa 120 de milioane