Proiectele de infrastructura semnate in ultimii ani ar putea revigora piata constructiilor in 2009, care va fi afectata de scaderea investitiilor imobiliare, principalul motor de crestere din ultimii ani. In prezent se afla in executie proiecte de autostrazi si drumuri cu sosele de centura la profil de autostrada cu o valoare de 3,2 miliarde de euro, iar singura problema pentru implementarea lor va fi finantarea, mai ales in conditiile actualei crize economice
Daca in ultimii ani principala problema a dezvoltarii infrastructurii era chiar semnarea contractelor de executie, pentru urmatorii doi-trei ani aceasta problema este oarecum rezolvata.
De altfel, anul viitor ar putea fi finalizati aproximativ 150 de kilometri de autostrada, care constau in doua tronsoane ale autostrazii Transilvania (Suplacu de Barcau-Bors si Campia-Turzii-Cluj Vest) si in largirea la doua benzi a centurii de nord a Bucurestiului si a Ploiestiului.
In plus, avand in vedere contractele semnate in ultimii doi ani, in 2010 ar putea fi finalizati inca 264 de kilometri de autostrada. Insa acestea vor putea fi puse in practica doar daca va exista finantarea.
"Anul viitor vor fi finalizate cele doua tronsoane ale Autostrazii Transilvania pe care se lucreaza in prezent (Suplacu de Barcau-Bors si Campia Turzii- Cluj Vest - n.r.), largirea centurii de nord a Bucurestiului si centura Ploiestiului, insa numai daca va fi asigurata finantarea. Celelalte proiecte de autostrazi au termene de finalizare in 2010", a declarat Cristian Duica, directorul general adjunct al CNADNR.
Potrivit lui, intarzierile la constructia autostrazii Transilvania au fost cauzate de blocarea lucrarilor in anul 2005, precum si de schimbarea traseului, care acum traverseaza in proportie de 70% zone care au proprietari privati, fata de traseul initial unde erau terenuri majoritar detinute de