Filiala locala a grupului polonez Can-Pack, care detine o fabrica de ambalaje din aluminiu in Bucuresti, in care lucreaza 160 de angajati, a inregistrat o cifra de afaceri de 52 de milioane de euro in primele 11 luni din acest an, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Estimam sa ajungem la sfarsitul anului la o cifra de afaceri de circa 56-57 mil. euro. In trecut spuneam ca vom atinge 60 de milioane de euro, dar evolutia haotica a cursului de schimb euro/dolar/ron ne modifica putin estimarile initiale, atat timp cat avem expunere pe toate aceste monede", a declarat Cristian Cornea, executive general manager al Can Pack Romania.
Cornea a mai spus ca situatia actuala obliga compania sa controleze mai bine costurile si sa minimizeze la extrem stocurile de materii prime si produse finite pentru a reduce nevoia de finantare.
"Vanzarile s-au mentinut chiar la un nivel putin peste asteptari, deci in mod direct nu am fost afectati. Dar ca efecte indirecte ale crizei financiare as mentiona instabilitatea si volatilitatea mediului bancar, vechea zicala ca "banca iti da o umbrela cand este soare afara si ti-o cere inapoi cand incepe ploaia" a capatat tot mai mult sens in ultimele saptamani in mediul de afaceri din Romania", a spus el.
Cornea a mai adaugat ca nu poate exista o afacere care sa se finanteze cu dobanzi de 20-25% si sa se mai mentina pe linia de plutire. Totusi, in orice criza trebuie sa gasim si partile bune, dupa cum apreciaza el.
"Ceea ce ajunsese sa se intample in Romania cu doar 3-4 luni in urma pe piata fortei de munca, de exemplu, friza ridicolul. As mentiona doar exemplul unui inginer absolvent anul acesta care solicita un salariu la prima angajare de peste 1.200 de euro net", a spus el. Reprezentantul companiei Can Pack a mai spus ca investitia de 6 milioane de euro realizata anul acesta pentru cresterea