General Motors si Chrysler au reintrat discutii de fuzionare, in conditiile in care proprietarul Chrysler, Cerberus Capital Management, a semnalat ca este dispus sa renunte la o parte din participatia detinuta in cadrul producatorului auto, spun surse familiare cu situatia, citate de Wall Street Journal.
In contextul in care ambele companii se confrunta cu lichiditati in scadere, Cerberus a luat initiativa de a relansa discutiile care au esuat cu doar cateva saptamani in urma. La acea vreme, atat GM, cat si Chrysler au considerat o combinare drept o solutie nerealista.
Prin relansarea discutiilor, Cerberus ar putea incerca sa demonstreze Washingtonului, care analizeaza un pachet de sustinere de 14 mld. $ pentru industria auto, ca doreste sa coopereze in cadrul procesului de restructurare a industriei. In acelasi timp, Cerberus ar avea in acest fel posibilitatea de a-si proteja participatiile detinute in cadrul a doua companii de finantare in domeniul auto aflate in impas, GMAC si Chrysler Financial, cruciale pentru supravietuirea producatorilor din Detroit.
Nu este clar in ce fel va influenta initiativa de relansare a discutiilor de fuzionare decizia autoritatilor de sustinere a producatorilor auto. Chrysler a anuntat suspendarea productiei tuturor celor 30 de fabrici ale sale timp de o luna incepand de vineri.
La inceputul lunii, Congresul a facut presiuni asupra Cerberus in sensul injectarii de capital in cadrul Chrysler ca parte a unui plan de salvare. Desi pana acum a respins ideea, Cerberus ar putea face concesii prin renuntarea la o parte din participatia sa in cadrul Chrysler.
Chrysler cere guvernului un imprumut de 7 miliarde $ pana pe 31 decembrie. Compania a declarat legislatorilor ca finantarea necesara chiar si unei perioade scurte de faliment ar fi mai mare, insa acest argument a fost aspru criticat de unii legislatori. De a