Pentru că implică realizarea şi comercializarea de produse perisabile, laboratorul de cofetărie nu este o afacere tocmai uşoară. Totuşi, Cofetăria Aida a reuşit să se impună pe piaţa de profil şi comercializează peste 35 de sortimente de prăjituri în câteva dintre marile centre comerciale din Craiova şi într-o locaţie proprie din cartierul Lăpuş. Cum a evoluat firma în numai trei ani şi care este secretul ei ne spune administratorul Dorian Hopârtean.
R: - Cum v-a venit ideea unei astfel de afaceri?
Dorian Hopârtean: - Eu şi soţia mea consumam prăjituri din comerţ. Ne-am fi dorit însă altceva - prăjituri cu frişcă naturală, cu creme din unt şi ouă, nu praf de ouă -, aşa că ne-am hotărât să întreprindem ceva în acest sens. Suportul tehnic l-am avut din partea verişoarei soţiei, cofetar specializat, care a preluat această pasiune de la mama ei, aceasta lucrând ca maestru cofetar.
R: - Cum a evoluat firma în timp?
D.H.: - Am început cu un punct de lucru în Lăpuş, în 2005, cu o investiţie de aproximativ 15.000 de euro în câteva vitrine frigorifice şi câteva utilaje. Datorită poziţionării nu tocmai bune a acestuia, după trei luni am decis să ne dezvoltăm afacerea prin distribuirea de produse de cofetărie în magazine de cartier. După un an, aveam deja 15-20 de locaţii în care distribuiam produsele noastre. După doi ani de la lansarea afacerii (în 2007), am decis însă că e timpul să dezvoltăm propriile locaţii, care să fie în spiritul ideii firmei - doream servicii şi produse de calitate şi foarte proaspete. În prezent, avem trei astfel de locaţii (una în Kaufland Slatina, una în Kaufland de pe Calea Bucureşti din Craiova, una în Metro - unde am dezvoltat şi o linie de autoservire). Au mai fost necesare investitii în utilaje şi echipamente performante de producţie de peste 20.000 de euro, investiţii ce permit asigurarea unei calităţi deosebite produselor