25 milioane de euro reprezintă, cumulat, cifrele de afaceri ale companiilor care vând produse ce ţin de lumea poveştilor. De un timp, simt în jurul meu magia personajelor Disney. Poate pentru că Mickey Mouse face anul acesta 80 de ani. Sau poate nu... „Mami, îmi cumperi, te rog, pe Albă ca Zăpada?”, se aude alintat glasul unei fetiţe. Sau: „Tati, îmi iei te rog maşinuţa din Cars?”. Aţi auzit cu siguranţă aceste discuţii la raioanele de jucării.
Reţeta comercială a americanilor funcţionează, se pare, şi la noi. Poate nu cu marje la fel de profitabile, dar cu siguranţă la fel de cu succes. Dacă în lume, respectiv Florida, există până şi un Institut Disney, în România de ce nu ar ajunge măcar o mică parte din produsele care au de-a face cu lumea poveştilor care marchează copilăria?
Puteţi încerca. Mergeţi cu un copil într-un magazin/ librărie şi cu siguranţă va alege ceva colorat legat de Disney: carte, DVD, ghiozdan ori parfum. De fiecare dată, produsul va avea o calitate excepţională. Marketingul pentru copii e cel mai sigur instrument pentru creşterea vânzărilor.
Pornind de la faptul că clienţii se orientează cu precădere spre produse brand-name, multe societăţi au solicitat licenţa Disney. Nu s-a ajuns chiar în America pentru asta, pentru că există divizii pe Europa de Est, ori Europa Centrală, unde românii ar trebui să solicite licenţa, în schimbul comercializării produselor sub brandul Walt Disney. Contractele sunt confidenţiale, astfel că nu am putut afla cât plătesc exact comercianţii, însă e clar că afacerea are şi o parte de profit, după toate taxele achitate.
Evenimentele promovează produsele
Comercianţii Disney au luat licenţa din Ungaria, alţii din UK ori din Danemarca.
Editura Egmont (originară din Danemarca) este partener Disney de 50 de ani, dar în România, abia din 199