Magul grafician si deopotriva pictor Odilon Redon decreta in jurnalul sau acum un veac: "Femeia este prevestitorul nostru suprem". O descendenta de azi a florilor redoniene, Carmen Nistorescu propune acelasi echivoc malitios al imaginii, alaturi de texturi cromatice spectrale, dar cu o cursivitate de prodigios infantil. Nascuta in 1974 la Orastie, cu studiile gimnaziale la Sibiu, cele liceale (de arta) si graficiana profesionista pregatita de scoala de la Cluj, Carmen Nistorescu ofera publicului bucurestean altceva decat pictura gri-citadina a recent instauratei "scoli de la Cluj".
Puternic imaginative, chiar daca pornite de la un pretext jurnalier, panzele semnate de Carmen Nistorescu sunt colorate ca un cuib de orhidee carnivore. Avem de-a face cu dezvoltari - in cheie mimand desenul naiv - ale ductului precis, de gravor, imbaiat apoi in seve de fructe tropicale. Aceasta pictura in acrilic pe panza isi trage originalitatea si prospetimea "dictiei" din zgarietura liber-melancolica de pe ceara de gravura. Tot din vastul areal al graficii sunt valorizate cand adancimile de moar ale laviului acuarelat, cand taria cernelurilor de imprimare.
Prin seria copertilor ludic-picturale de la editura Compania, Carmen Nistorescu onoreaza, in calitate de grafician, dupa un deceniu de la absolvire, clasa lui Radu Solovastru, actualul rector al Universitatii de Arte ardelene. Instalata in capitala, cu toate vitregiile subzistentei (publicitate, pictura parietala), artista propune serii picturale cu consecventa si crestere laudabila. Este un figurativ oniric, intens cromatic - in gama vopselelor tipografice - cu o evolutie narativa plina de stranietati nevrotice. Pictorita se confeseaza precum o Alice izgonita din Tara Minunilor. Sta aplecata, literalmente, la umplerea panzelor sale precum in spovedanie. Incearca sa refaca vraja si bunatatea lumii: Dulce-amar ca