Consilierii municipali au aprobat, ieri, statul de functii, numarul de personal, structura organizatorica si repartizarea functiilor pentru aparatul de specialitate al primarului municipiului. Astfel, in urma acestei reorganizari, a rezultat un numar de 293 de functii, din care 3 functii de demnitate publica, 29 de functii publice de conducere, 220 functii publice de executie si 41 de personal contractual. Asa cum se arata in expunerea de motive de la acest proiect, la intocmirea structurii organizatorice, "s-a tinut cont de legislatia aparuta in perioada 2007 - 2008, de necesitatile impuse de integrarea Romaniei in Uniunea Europeana si nu in ultimul rind, de crearea unei structuri organizatorice flexibile, menite a raspunde cerintelor majore impuse administratiei pulice locale, atit in aceasta perioada, cit si in viitor".
Au fost astfel organizate un numar de 7 directii si compartimente aflate in subordinea primarului, viceprimarului si a secretarului. Pentru accesarea fondurilor structurale si implementarea proiectelor si a programelor de dezvoltare, Directia de Strategii Locale si Regionale a fost reorganizata in Directie de Strategii, Programe si Proiecte de Dezvoltare, Relatii Internationale, avind in structura 3 servicii (Analize, Studii Elaborare Proiecte si Programe de Dezvoltare, Implementare si Monitorizare si Control Programe si Proiecte de Dezvoltare, Informatica), un compartiment de Licitatii Proiecte, Programe, Buget si Relatii cu Publicul.
Totodata, a fost infiintata Directia de Cultura, Invatamint, Sport, Turism prin reorganizarea Directiei de Indrumare si Control. Tinind cont de legislatia existenta in domeniul urbanismului, investitiilor, utilitatilor publice, cadastrului imobiliar si a patrimoniului public si privat precum si de necesitatea unor paliere decizionale flexibile si responsabile, au mai fost infiintate inca 3 direc