De anul viitor, televiziunea publică nu va mai difuza publicitate între orele 20 şi 6. Eliminarea publicităţii la televiziunea publică este considerată de presă şi de opoziţia politică drept o îngrădire a libertăţii France Télévision. Propunerea ca posturile societăţii France Télévision (France 2, France 3, France 4 şi France 5) să nu mai difuzeze reclame a fost formulată la începutul anului de însuşi preşedintele Nicolas Sarkozy. Noua lege de funcţionare a televiziunii publice a fost adoptată săptămâna trecută de Camera Deputaţilor.
Începând cu anul viitor, „accesul” reclamelor la cele patru canale va fi interzis de la orele 20 până la 6 dimineaţa. Legea mai prevede că, din noiembrie 2011, televiziunile să nu mai difuzeze nici un spot, indiferent de oră.
Postul public, „la mâna” preşedintelui
Anul viitor, pentru a compensa această pierdere, societatea publică de televiziune va primi din partea guvernului suma de 450 de milioane de euro, prevăzută în bugetul de stat. Sursa de finanţare va consta în instituirea taxei de 0,9% din cifrele de afaceri ale companiilor de internet, firmelor telecom şi ale televiziunilor private. Propunerea lui Sarkozy a fost aprig contestată de opoziţie, dar preşedintele Franţei a rămas ferm pe poziţie, dorind să urmeze... modelul BBC.
„Franţa are nevoie de o balanţă între canalul public de televiziune şi cele private. Trebuie să permitem televiziunilor private să se dezvolte şi în acelaşi timp trebuie să oferim canalelor publice posibilitatea de a oferi programe de calitate cât mai multor oameni”, declara Sarkozy în ianuarie, susţinându-şi propunerea.
Atât sindicatele France Télévision, cât şi opoziţia s-au declarat împotriva acestei legi. Mai mulţi contestatari ai şefului statului consideră că această decizie este incorectă şi se datorează relaţiilor privilegiate dint