FMCG-ul romanesc s-a remarcat in anul 2008 atat printr-o cresterea sustinuta in volum si valoare, cat si printr-o fluctuatie semnificativa la nivelul top managementului. In acest an cateva dintre cele mai importante companii din FMCG au numit in calitate de directori generali persoane din interiorul firmelor, tendinta legata direct de marimea business-ului, numarul mare de angajati si vechimea lor pe piata.
Dintr-un total de 16 miscari importante in cadrul middle si top managementului din industria bunurilor de larg consum, mai mult de jumatate reprezinta desemnari ale unor persoane din interiorul companiilor, potrivit calculelor Wall-Street.
Promovarea managerilor, la orice nivel, din interiorul companiei nu e ceva neaparat specific unui domeniu sau altul, ci e legat direct de marimea business-urilor respective si a vechimii lor pe piata, spune George Butunoiu, proprietarul firmei de consultanta in resurse umane George Butunoiu Ltd.
“Cu cat firmele sunt mai mari si mai vechi pe piata, cu atat probabilitatea de a gasi un astfel de manager in interior e mai mare. Ori, firmele din FMCG sunt cele mai vechi pe piata noastra si cele mai mari, ca numar de angajati si cifra de afaceri , astfel incat e normal sa vedem promovari interne din ce in ce mai dese”, declara George Butunoiu.
Salariile mari din FMCG-crestere in 2008 vs. scadere in 2009
George Butunoiu considera ca 2008 a fost cel mai bun an pentru toate domeniile, inclusiv si pentru industria bunurilor de larg consum. Cele mai mari cresteri le-au inregistrat salariile mici si mijlocii. In schimb, Butunoiu preconizeaza, pentru 2009, o micsorare de 15-20% a salariilor mari, in timp ce salariile medii vor inregistra o scadere de 10-15%, iar cele mici, de 5%.
“In continuare nu numai ca nu vom mai vedea cresteri de salarii mari decat in cazuri exceptionale, ci vom vedea destule