Specific pentru estul Europei?
Am putea spune ca producatorul german Opel s-a gandit din nou la pietele auto in crestere (?) din est si a pus in piata inca un sedan, pentru a realiza volume cat mai mari. De fapt aceasta este principala explicatie a lui Astra sedan, care intre timp a inceput sa vanda destul de bine si dincolo de Alpi. Opel nu este singurul care revine cu o versiune sedan bazata pe un hatchback. Bine, este singurul constructor german, daca am considera ca VW Jetta este ceva mai diferita de Golf, chiar daca au elemente tehnice comune.
Opel a reusit insa sa atraga cu acest model destul de multi clienti, fapt la care au contribuit bineinteles si pretul, si promotiile constante din showroom-urile marcii. Designul este reusit, preluand integral identitatea si exteriorul versiunii in cinci usi, dar are cateva deficiente spre posterior, unde gresesc de obicei cei mai multi constructori cand deriva un astfel de model din versiunea compacta in cinci usi. In ansamblu integritatea aspectului exterior este bine alcatuita si se situeaza departe de gafele de design realizate de unii constructori (francezi) cand au incercat sa lipeasca un portbagaj la un automobil hatch. Pentru aproape 16.000 de euro compromisul intre un hatchback, un sedan clasic si confortul unui automobil de clasa medie este foarte reusit. Astra sedan a luat cate putin de la fiecare.
Comportamentul rutier este imprumutat de la fratele hatchback, asa ca nu ne-a fost teama sa abordam un stil mai sportiv pe viraje, spatiile de depozitare sunt suficiente, atat in habitaclu, cat si in portbagajul de 490 de litri, iar confortul nu a lasat de dorit nici pe autostrada, nici in oras, prin intersectiile unde esti nevoit sa treci peste liniile de tramvai.
Chiar daca satisface aproape toate cerintele consumatorului comun, are si cateva carente. Am fi crezut ca 140 de cai ar pute