Copiii sub 12 ani nu vor mai vedea la televizor reclame la produsele destinate lor care sunt considerate a fi nocive. Peste 22 de milioane de copii din Europa sunt supraponderali, publicitatea purtând o mare parte din vină pentru această situaţie. România este prima ţară din Europa care a adoptat Codul etic pentru publicitatea adresată copiilor, referitoare la produse alimentare şi băuturi răcoritoare. La noul cod, au subscris 12 mari companii, printre care Nestle, Coca-Cola şi Mars.
Acest demers nu este singurul: în luna august a acestui an, Ministerul Sănătăţii a publicat o listă a alimentelor considerate nesănătoase pentru copii. Astfel, alimentele cu un conţinut mare de zahăr (produse de patiserie), cele cu multe grăsimi şi sare (hamburgeri), produsele cu multe calorii, alimentele neambalate şi neetichetate precum şi băuturile răcoritoare, în afara apei potabile sau minerale îmbuteliate, nu ar mai trebui vândute în şcoli şi grădiniţe.
O hrană nesănătoasă poate influenţa dezvoltarea copiilor şi favorizează apariţia diabetului, a obezităţii, cancerului şi bolilor cardiovasculare, avertizează medicii.
Sunt permise anumite alimente
Prin adoptarea Codului etic pentru publicitatea adresată copiilor, alimentele de tip fast-food vor dispărea şi de la televizor, nu doar din şcoli. Excepţie vor face acele alimente care îndeplinesc criterii nutriţionale specifice, bazate pe dovezi ştiinţifice acceptate sau recomandate în ghidurile nutriţionale naţionale şi internaţionale. S-a demonstrat că publicitatea adresată copiilor le poate influenţa acestora alegerile în ceea ce priveşte unele produse alimentare.
Citirea etichetelor alimentelor, indicată
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor atrage atenţia pe site-ul instituţiei asupra faptului că un consumator trebuie să ştie să