Craciunul, acea sarbatoare in care se presupune ca oamenii trebuie sa fie mai buni, sa ofere iubire si care aduce familia impreuna, a fost invaluit intr-un spirit puternic comercial. Astfel, in loc de sentimente purificatoare, Craciunul ne izbeste cu opulenta luminilor colorate ce decoreaza orasul si cu super ofertele specifice sarbatorilor.
Nici nu se string bine steagurile puse pentru 1 decembrie - o alta sarbatoare pe patul de moarte din sufletul romanilor - ca toate magazinele, de la hypermarket-uri la buticuri gem sub asaltul super ofertelor gen "2 ^ 1 gratis" si a Mos Craciunilor de plus, a renilor sau a oamenilor de "zapada". Companii producatoare de suc, dulcuri, telefonie mobila, pantofi sau orice altceva, toate cu mic cu mare, s-au adunat sa serbeze spiritul comercial al Craciunului, lipind in geamuri sloganuri care de care mai stralucitoare, facute sa-ti ia ochii. Luna decembrie imi pare a fi facuta pentru ca producatorii s-o ia razna, sa innebuneasca gindindu-se ce afis atragator sa mai faca, ce cuvinte "fermecatoare" sa mai inventeze.
Si cum romanii, fie ca-i criza, fie ca nu, n-ar putea sa ramina impasibili la asemenea oferte, transforma si ei Craciunul (de data asta in ipostaza de clienti) intr-un motiv de a-si umple burtile. Parca doar de asta e Craciun, ca sa mincam si sa ne uitam la emisiuni proaste la tv, cu marile vedete autohtone. Pe linga asta, colindatorii incep si ei sa se imputineze, asa ca sarbatoarea ramine cu prea putini vestitori.
Craciunul nu mai conteaza ca traditie, parca a fost decojit de semnificatii, de tot ceea ce era pur si frumos in sarbatoare. Iar natura se arata si ea destul de potrivnica, afara nu vrea sa ninga, in schimb ploua mohorit, parca sa pastreze acest "farmec" comercial, dar atit de urit, al Craciunului.
Craciunul, acea sarbatoare in care se presupune ca oamenii trebuie sa fie ma