Ilustratele sunt preferate de firme, de instituţii şi de persoanele care vor să facă gesturi mai personale.
În era sms-urilor trimise de Crăciun şi Anul Nou tuturor contactelor din agendă, există orădeni, mai puţini e drept, care apreciază valoarea unei felicitări aduse de poştaş, în cel mai tradiţional mod cu putinţă.
Potrivit Corneliei Ile, inspector în cadrul Oficiului Judeţean al Poştei Române, numărul celor care cumpără şi trimit felicitări de Crăciun de la Poştă, s-a înjumătăţit comparativ cu anul trecut. “Persoanele în vârstă mai păstrează obiceiul de a trimite felicitări. Dacă în anii trecuţi instituţiile comandau din timp sute de bucăţi, anul acesta nu au mai cumpărat. Unele firme nu mai apelează la Poştă fiindcă îşi fac ilustrate personalizate, cu brand-ul companiei”, spune Cornelia Ile. La Poştă preţul felicitărilor se încadrează între cincizeci de bani şi doi lei. Dacă pensionarii cumpără mai multe bucăţi dintre cele mai ieftine, orădenii care le trimit în interes de serviciu aleg felicitări mai scumpe. La magazinele care comercializează suveniruri şi ilustrate pentru diverse ocazii, vânzările par să aibă însă alte tendinţe. “Au trecut foarte bine felicitările. Cele cu modele clasice, cu muzică, sunt în topul preferinţelor”, spune Bereczky Andreea, vânzătoare. Cu preţuri cuprinse între 2,5 şi 6 lei, acestea atrag cumpărători care vor să le folosească pentru protocol. “Firmele vin şi cumpără chiar şi cincizeci de bucăţi, pentru a le trimite la partenerii de afaceri”, spune Mocsar Kinga, vânzătoare.
Mai intime
Persoanele care cumpără şi trimit felicitări de Crăciun spun că nimic nu se compară cu bucuria de a primi o felicitare în poştă, când te aştepţi mai puţin. Atunci când cuvintele sunt scrise chiar de mâna celui care o trimite, felicitarea poartă un mesaj aparte, transmiţând parcă mai multă afecţiune. Nicolae Teutu, fost profesor