Deşi lucrările au fost oprite şi majoritatea angajaţilor au fost trimişi acasă, odată cu sosirea iernii, compania Bechtel susţine că nu a primit încă toţi banii de la stat pentru realizările din acest an la Autostrada Transilvania.
Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a achitat pe ultima sută de metri o parte din restanţele pe care le avea faţă de Bechtel, astfel că a mai rămas de achitat o sumă de circa 50 de milioane de euro.
„Din datoria pe care o aveam către Bechtel, s-au plătit circa 8 milioane de euro. Mai avem de achitat în jur de 15 milioane de euro, plus plăţile curente pentru lucrările din noiembrie, care se ridică şi ele la aproximativ 33 de milioane de euro, pentru care nu am depăşit termenul scadent“, a declarat Radu Gaşpar, şef de proiect în cadrul companiei de stat. „Ministrul actual (Ludovic Orban - n.r.) nu ne-a dat niciun fel de răspuns referitor la bugetul alocat acestui proiect anul viitor. Trebuie să aşteptăm instalarea viitorului ministru să vedem care va fi bugetul stabilit şi ce avans plătim la începutul anului către constructor“, a precizat Gaşpar.
În 2009, necesar de 500 de milioane de euro
În condiţiile în care anul viitor vor începe lucrări şi pe alte două tronsoane ale autostrăzii, respectiv Cluj Vest - Mihăileşti şi Mihăileşti - Suplacu de Barcău, totalizând circa 140 de kilometri, Compania de Autostră zi a cerut un buget de peste jumătate de miliard de euro pentru acest proiect. Gaşpar spune că trebuie finanţate proiectarea pe restul tronsoanelor, exproprierile şi mutările de utilităţi. În 2009 ar fi nevoie să se asigure bugetul minimal prevăzut în contract, circa 320 de milioane de euro, plus banii care nu au fost acordaţi în acest an, aproximativ 160 de milioane de euro. Potrivit programului de guvernare al PSD-PDL, în perioada 2009- 2012 se va finaliza tronsonul Borş - Târgu-