De ce apare în preajma sărbătorilor „nebunia cumpărăturilor? Psihologii încearcă să descifreze mecanismele care îi determină pe oameni să cumpere de multe ori fără motiv. Trei din patru femei se gândesc la cumpărături aproape la fel de des pe cât bărbaţii se gândesc la sex, potrivit rezultatelor unui sondaj realizat de ediţia britanică a revistei Cosmopolitan, preluat de dailymail.co.uk şi Mediafax. Femeile se gândesc la fiecare 60 de secunde la achiziţionarea unei noi rochii sau a unei perechi de pantofi, potrivit rezultatelor sondajului. Presupunând că femeile dorm, în medie, opt ore pe zi, acest lucru înseamnă că gândul la cumpărături le trece femeilor prin minte de 960 de ori pe zi (de 6.720 de ori pe săptămână).
Mai multe studii anterioare au ajuns la concluzia că bărbaţii nu au decât un singur lucru în minte - sexul. Femeile, în schimb, nu au numai cumpărăturile în minte, dar se gândesc constant la acest lucru.
Sondajul, la care au participat 778 de femei, cu vârste între 19 şi 45 de ani, a scos la iveală faptul că 74% dintre reprezentantele sexului frumos se gândesc la cumpărături în fiecare minut. 40% dintre ele se descriu drept “dependente” de pantofi şi poşete, în timp ce peste 10% dintre femei se concentrează asupra accesoriilor sau produselor de machiaj. Nici măcar ameninţarea unei depăşiri de credit nu stă în calea unei şedinţe de cumpărături: 62% dintre femei spun că fac datorii, iar 8% spun că sunt pregătite chiar să-şi folosească economiile rezervate pentru alte scopuri, precum ipoteca sau chiria.
Aproape un sfert dintre respondente nu se gândesc decât la modul în care ar putea cheltui o sumă mare de bani pe un obiect mult dorit, iar 33% dintre ele spun că-şi cumpără acelaşi obiect în două sau trei culori. Participantele la sondaj au indicat că, anual, cheltuie, în medie, 30% din salariu pe haine.
@N_