"SUMMIT OENOLOGIC" • LICOAREA LUI BACHUS – BRAND DE ŢARĂ
Mai mulţi diplomaţi acreditaţi în România, prinţi, dar şi un preşedinte au lăudat vinul românesc.
Să deguşti un vin care a fost obţinut din recolta anului în care te-ai născut ori din anul căsătoriei, ori al naşterii copilului tău poate naşte un sentiment copleşitor.
Podgoria Murfatlar a fost gazda unei reuniuni diplomatice. Organizatorul principal, Prinţul Michael de Laufenburg, director de comunicare Black Pearl şi secretar general al Fundaţiei Grupul de Iniţiativă Ecologică şi Dezvoltare Durabilă (GIEDD), spune că: "Acţiunea este menită să deschidă o nouă serie de dezbateri, în toate cele opt euroregiuni, cu promovarea agriculturii şi a produselor din România". Fiind primul episod din ciclul «Promovarea brandurilor româneşti», evenimentul a debutat la Staţiunea de Cercetare Viti-Vinicolă a Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice (ASAS) din Constanţa.
INVITAŢI. Poveştile vinului dobrogean au fost spuse de prof. univ. dr Viorel Stoian, vicepreşedintele ASAS. Domnia-sa a arătat că România a reuşit să îşi conserve elitele intelectuale în ciuda deceniilor de regim comunist. Din audienţă au făcut parte ambasadorii Senouci Bereksi (Algeria), Branko T. Neskovic (Bosnia Herţegovina), Marta Moszczenska (Canada), Manuel Medina (Cuba), Spyros Attas (Cipru), Ljupco Arsovski (Macedonia), Lahcen Azoulay (Maroc), Mba Ama Mba (Nigeria), Sanaullah (Pakistan), Salem Al-Jaber (Qatar), Saloua Bahri (Tunisia). Ţara noastră a fost reprezentată de Emil Constantinescu, fost preşedinte al României, preşedintele ASAS, acad. prof. univ. dr Cristian Hera. De asemenea, Alteţele Lor Prinţul şi Prinţesa Şerban-Dimitrie Sturdza au ţinut să fie prezente.
PROGRAM. La Murfatlar vizitatorii au putut face cunoştinţă cu un vin obţinut din soiul Columna, un exemplu al reuşitei în cer