"Un spectacol modern, dur, trist, despre relaţia feminin-masculin, în ciuda unui comic fabulos de situaţie."
P oţi oare să scrii despre fericire, fiind în acelaşi timp profund nefericit? Un nefericit idealizează fericirea, o amplasează dincolo de bovaric. „Este o adevărată tortură să citesc detalii de orice fel despre mine şi, mai ales, să le scriu eu pentru a fi tipărite“, mărturisea dramaturgul.
Regizorul Alexandru Dabija a reunit pe scena Teatrului „Toma Caragiu“ din Ploieşti toată esenţa căutărilor lui Cehov, prin montarea a două nuvele: „Nunta“ şi „Cerere în căsătorie“, unde a surprins umorul, comicul fabulos de situaţie, dar şi ironia dramaturgului.
O nuntă, în care mireasa nu scoate două vorbe, dar zâmbeşte tâmp, un mire parvenit, o mamă puţin isterică, apoi o cerere în căsătorie în jurul unei „poieni cu boi“, cu un schimb de replici genial, iată jocul de-a râsu’-plânsu’ în care personajele, în sunete de fanfară, se dezvăluie, se ridică şi cad pe-o margine de tristeţe.
Regizorul, care a mai montat „Trei surori“ la Ploieşti, a vrut să facă „un coupé, un spectacol modern, dur, despre relaţia femininmasculin“, în care incizia chirurgicală şi umorul dezlănţuit al personajelor şi situaţiilor provoacă emoţia şi o irepresibilă amărăciune. Sentimentul de tristeţe se simte mai ales că Dabija a trebuit, împreună cu întreaga echipă a teatrului, să facă faţă morţii înainte de premiera de la începutul lunii a actorului Alexandru Pandele. În distribuţie, au rămas printre alţii: Lucia Ştefănescu- Niculescu, Ada Simionică, Ioan Coman, Alin Ţeglaş.
Scenografia, cu o instalaţie ruptă parcă dintr-o fabrică dezafectată, din spatele căreia lumea vine şi pleacă, este realizată de Cosmin Ardeleanu.
Multe dintre personajele lui Cehov sunt dezamăgite de propria lor poveste, uneori geloase pe poveştile celo