Francezul de la Citroën a instaurat hegemonia în campionatul mondial de raliuri. În 2008, el a cucerit al cincilea titlu WRC, record absolut, reuşind în plus a treia victorie în „Cursa Campionilor”. Raliuri, chiar dacă atrage mai puţină atenţie decât Formula 1, este probabil cea mai solicitantă competiţie din motorsportul mondial.
Concurenţii au de-a face cu suprafeţe dintre cele mai diferite, macadam, asfalt, trasee noroioase sau pline de apă, uneori chiar zăpadă sau gheaţă, iar condiţiile meteorologice îngreunează şi mai mult misiunea piloţilor.
În această lume în care fiecare detaliu contează enorm, trebuie să te adaptezi de la o cursă la alta, iar deciziile şi reacţiile sunt chestiuni de câteva fracţiuni de secundă, francezul Sebastien Loeb operează cu o precizie chirurgicală.
Desigur, alături de cel care îi stă în dreapta, copilotul Daniel Elena, şi de restul echipei de la Citroën. 2008 a fost un nou an, al cincilea, în care niciun adversar nu a ajuns să se măsoare de la egal la egal, la finalul sezonului, cu francezul din Alsacia.
În plus, Citroën a câştigat al patrulea titlu la constructori în urma victoriei perechii Loeb-Elena şi a unui loc trei ocupat de celălalt duo, Dani Sordo-Marc Marti în ultimul raliul al sezonului, cel al Marii Britanii.
Anul s-a încheiat cum nu se putea mai bine pentru proaspătul cvintuplu campion mondial de raliuri, care şi-a trecut în palmares şi cel de-al treilea trofeu în Cursa Campionilor.
Ţinteşte al şaselea titlu WRC
La 34 de ani şi cu un palmares uluitor, Loeb face parte dintr-o galaxie a campionilor care tind către limitele absolute şi pentru care motivaţia nu dispare odată cu trofeele aşezate în vitrină.
Asemenea lui Michael Schumacher în Formula 1, asemenea lui
Lance Armstrong în Turul Franţei sau asem