Luna Cadourilor reprezintă un vârf al afacerilor pentru podgoreni şi comercianţi. Sărbătorile reprezintă perioadele cu cele mai mari vânzări pentru producătorii de vin, peste 50% mai mult faţă de restul lunilor din an. La vinurile spumante, procentul vânzărilor din perioada de iarnă ajunge să reprezinte aproape jumătate din totalul încasărilor pentru pentru 11 luni.
După cum se exprima un reprezentat al patronatului viei şi vinului, ratarea perioadei Sărbătorilor de iarnă reprezintă pentru un producător compromiterea unui an întreg. Unul dintre cei mai mari producători de vinuri din ţară, Murfatlar estimează o creştere cu aproximativ 50% a vânzărilor de vin, în perioada Crăciunului, însemnând aproximativ 2.200.000 de sticle.
Grasa de cotnari, vedeta pieţei
Cantitativ, creşterile cele mai mari le contabilizează vinurile din segmentul de preţ mediu”, mai spun reprezentanţii companiei. Cotnari estimează o majorare cu 23% a vânzărilor de vin în perioada Sărbătorilor de iarnă, faţă de o perioada normală din an, cu un volum ce se ridică la circa 2.700.000 de sticle, ceea ce reprezintă o creştere cu 11 procente comparativ cu perioada de Crăciun de anul trecut.
Conform datelor furnizate de producător, în perioada Sărbătorilor de Crăciun din 2007, au fost vândute 2.200.000 de sticle. Grasa de Cotnari este soiul de vin cel mai bine vândut în România, cu toate că cea mai cunoscută podgorie este Murfatlar. Potrivit directorului general al Cramele Recaş Group, Rareş Marinescu, pentru perioada Crăciunului, în lunile noiembrie-decembrie, au fost vândute circa 800.000 de sticle de vin. Vânzările reprezintă o majorare de aproximativ 35% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul 2007.
Ce vin bem de Sărbători?
Crăciunul fiind asimilat tradiţional cu preparatele din carne de porc, vinul recomandat treb