Majoritatea agenţiilor autohtone de turism vor opera, începând cu primele luni ale anului viitor, reduceri de preţuri de până la 30%, pe fondul acutizării impactului crizei financiare asupra sectorului de profil, a declarat preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Dragoş Anastasiu. Potrivit operatorilor de turism, reducerile de tarife pot proveni din mai multe direcţii, tocmai de aceea nivelul de reducere al pachetelor va varia de la caz la caz. „Sunt semne că în 2009 operatorii de transport vor trece la reduceri de preţuri. Şi hotelierii vor opera scăderi importante de tarife. În aceste condiţii, preţurile sejururilor se vor micşora, însă este greu de estimat un nivel mediu al ieftinirilor“, a precizat Sorin Văduvoiu, directorul executiv al agenţiei Perfect Tour. Conform preşedintelui ANAT, principalul motiv care va determina micşorări de preţuri va fi ieftinirea tarifelor hotelurilor, care ar putea scădea cu până la 10%.
Transportul şi cazarea, mai ieftine Directoarea de marketing a J’Info Tours, Cristina Irimia, a spus, la rândul ei, că „una dintre strategiile de marketing la care vor fi constrânşi hotelierii în vreme de criză constă în reducerea semnificativă a tarifelor, variantă care va fi preferată celei de a sta cu hotelurile goale. În aceste condiţii, reducerea tarifelor la hoteluri se va reflecta imediat în costul pachetului turistic“. Pe de altă parte, „din partea operatorilor de transport nu ne putem aştepta la modificări importante de preţuri. Cei aerieni nu vor putea ieftini tarifele decât cu maximum cinci procente, din cauza costurilor de operare mari“, a afirmat directorul executiv al Millennium Tour, agenţie specializată în vânzarea biletelor de avion, Dragoş Penca. Unele agenţii de turism au luat în calcul o reducere a preţurilor sejururilor prin micşorarea procentului comisioanelor percepute de ei. „Preţurile pach