Firmele de constructii vor fi nevoite sa investeasca mai mult in actiuni care sa stimuleze direct vanzarea, pentru a se adapta nevoilor pietei si chiar daca este criza financiara mondiala, piata constructiilor nu va intra in recesiune, pentru ca se afla inca intr-un proces de dezvoltare, considera reprezentantii firmei ABplus Events, organizatorul targurilor de constructii si instalatii Camex.
Aceasta este una dintre putinele estimari optimiste pentru anul urmator legate de piata constructiilor.
"Avand in vedere contextul actual, provocat de criza financiara mondiala, firmele de constructii vor fi nevoite sa investeasca mai mult in actiuni care stimuleaza direct vanzarea, sa se adapteze nevoilor pietei si sa mentina o relatie cat mai apropiata cu propriii clienti. Firmele mai mici ar trebui sa se uneasca si sa deruleze impreuna un program de vanzare asociativa. Promovarea reciproca va avea de asemenea un rol deosebit de important, mai ales prin crearea unor pachete comune de vanzare", a declarat Florin Mindirigiu, director general al ABplus Events. Compania va realiza anul acesta o cifra de afaceri de 3,2 mil. euro, in crestere cu 3% fata de anul precedent si estimeaza pentru anul viitor o scadere cu circa 20% a cifrei de afaceri, pe fondul restrangerii numarului de targuri organizate.
Firmele de constructii vor fi nevoite sa-si reevalueze pozitia pe piata. "Prognoza efectelor acestei crize financiare are doua dimensiuni: in primul rand este vorba despre un efect imediat, care se simte in decontarea situatiilor de lucrari si care afecteaza finantarea pe termen scurt a activitatii, iar in al doilea rand este vorba despre semnalele pe care le dau beneficiarii, clientii, pentru bugetele de anul viitor si care sufera amputari in acest moment de 20-30% din valorile estimate initial", spune Laurentiu Plosceanu, presedintele Asociatiei Romane a Antrepren